Domnule Inspector Sef al ITM,
Numele meu este Dascalu Aurel si sunt profesor la Scoala
Gimnaziala Alunisu, comuna Spineni, judetul Olt, vă rog să-mi comunicati care
sunt consecintele, conform legii, ale urmatoarei situatii:
In fapt: la nivelul judetului Olt (si in alte judete)
profesorii din mediul rural sunt ,,obligatiʼʼ să însoteasca transportul scolar
cu elevii. Mentionez ca am inaintat o sesizare catre ISJ Olt la care inca nu am
primit un raspuns. Intrebarea este: aceaste ore facute de profesori ca insotitori
ai microbuzului scolar ar trebui platite??? (eventual ca ore suplimentare -
sunt profesori care fac de ani buni acest lucru, nu din placere ci pentru că le
solicita directorii). Nu exista in Legea Educatiei, nici in statutul cadrului
didactic si nici in fisa postului aceasta
prevedere (ar fi un abuz din partea directorului sa treaca in fisa postului
cadrului didactic acest lucru?). Inspectoratele scolare sustin insotirea
microbuzelor de catre cadrele didactice, iar directorii exploateaza slabiciunile
cadrelor didactice care se tem sa spuna nu
unui astfel de abuz. In consecinta daca profesorii au prestat aceste ore de
insotitori ai microbuzului scolar consider ca s-a incalcat legea iar acestia
trebuie sa fie remunerati pentru ,,munca depusaʼʼ mai ales ca la scoli exista
grafice cu insotitorii microbuzelor scolare, deci sunt usor de verificat.
Astept raspunsuri de la toate autoritatile inainte de a deschide o actiune in
instanta.
Va rog sa-mi comunicati daca s-a incalcat Codul Muncii si
daca profesorii pot pretinde anumite drepturi banesti pentru munca depusa.
Profesorii sunt platiti la norma didactica si nu la timpul petrecut la nivelul
institutiei; daca am fi platiti la orele petrecute in unitate nu ar trebui sa
mai existe plata cu ora in cazul celor care au ore suplimentare/ peste norma,
este si o forma de discriminare pentru ca doar profesorii din mediul rural ar
face acest serviciu nu si cei din mediul urban, care se duc linistiti sa-si
serveasca masa acasa.
In al doilea rand, profesorii nu au
specializarea de insotitor pe microbuz, aceasta este o solutie proasta (un
abuz), pe care Inspectoratele si scolile au adoptat-o pentru a nu plati niste
bani pentru acesti insotitorii de microbuz (daca sunt considerati cu adevarat
necesari sa se introduca aceasta profesie si sa se remunereze ca atare).
Doresc un raspuns prompt si detaliat
deoarece voi folosi toate raspunsurile autoritatilor pentru memoriul cel
pregatesc pentru: primul ministru, ministrul educatiei, instanta de judecata si
Parchet.
Va multumesc!
Prof.
Dascalu Aurel
Domnului Inspector Sef al ITM
Ce răspuns ați primit de la ITM ?
RăspundețiȘtergereȘi eu sunt în aceeași situație și sunt curioasă.
Mulțumesc!
Cei de la ITM nu au fost foarte coerenti. Au cercetat documentatia la nivelul unitatii si cam atat. Ei considera că trebuie sa lucrezi 8 ore pe zi si nu pot decide ei ce trebuie sa faca profesorul in diferenta de ore ramasa in afara normei. Cu alte cuvinte este o problema a scolii + ISJ + Minister.
RăspundețiȘtergere